In veel organisaties is het voor medewerkers vaak lang geleden dat ze een functioneringsgesprek hebben gehouden. Veel leidinggevenden voelen het als verplicht nummer en voeren hun ‘kunstje’ zo goed mogelijk op. Gelukkig zijn er ook plekken waar functioneringsgesprekken en beoordelingen een cruciale rol spelen in het voortdurend doorontwikkelen van personeel en organisatie. Daar zijn leidinggevende actief met de ontwikkeling van hun medewerkers begaan in relatie tot het maximaliseren van het organisatieresultaat.
Om dat goed te doen vraagt dat een zekere bekwaamheid. In deze online training leren deelnemers hoe ze functionerings- en beoordelings-gesprekken tot zinvolle en constructieve instrumenten kunnen maken om: tot prettige gesprekken te komen, waarin
maximale afstemming komen tussen medewerker en functie kan worden bereikt en
de ontwikkeling van medewerkers stimulansen krijgt.
De opbouw van de cursus is als volgt:
Module 1 | Effectief voeren van functioneringsgesprekken | |
---|---|---|
Les 1 | Inleiding functioneringsgesprek en verschil met beoordelingsgesprek | |
Les 2 | Redenen voor het houden van functioneringsgesprekken | |
Les 3 | (Gespreks)technieken voor het voeren van functioneringsgesprekken | |
Module 2 | Effectief houden van een beoordelingsgesprekken | |
Les 1 | Inleiding houden van beoordelingsgesprek | |
Les 2 | Aandachtspunten bij het houden van een beoordelingsgesprek |
Geen ID ingesteld