Inleiding competentie ‘Mondelinge vaardigheid’

Sorry, je hebt geen toegangsrechten voor deze les.
Inleiding mondelinge vaardigheid
Vraag #1: We communiceren de hele dag. Vooral mondeling. Geef hieronder eens aan wie de drie belangrijkste personen zijn met wie je communiceert.
Waarover gaat het vooral? Welke cijfer zou je geven voor hoe deze communicatie verloopt?
Wat kun jij doen om dat 1 punt te verhogen?
Vraag #2: Welke vorm van ruis kom je geregeld tegen in de communicatie van jou naar anderen?
Welke die van anderen naar jou?
Wat kun je doen om deze ruis op te heffen?
Vraag #3: Hoe vaak verifieer jij of je de ander begrepen hebt?
Wat levert dat op?
Opdracht: ga eens voor elk gesprek meer en/of beter verifiëren wat de ander heeft gecommuniceerd. Dus ook als de bedoeling jou duidelijk is ga je dat toch even checken. Voor de zekerheid. Wat levert dit op?
Vraag #4: In een gesprek tussen twee mensen is het belangrijk dat je elkaar verstaat. Los van de taal is dat ook dat je aansluit op het niveau en de beschikbare (of afwezige) kennis.
Wat kun je zoal doen om zeker te weten dat je met je taal goed aansluit bij de ander?
0%

Deel dit met je vrienden

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Gerelateerde blogposts

Recente reacties

Archieven

Categorieën

  • Geen categorieën

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *