Verdieping competentie ‘Klantgerichtheid’

Sorry, je hebt geen toegangsrechten voor deze les.
verdieping competentie klantgerichtheid
Vraag #1: Met welke type klant klikt het gemakkelijk, loopt het contact als vanzelf? Wat doen deze klanten wel/niet?
Met welke typen loopt het juist stroef? Wat doen zij wel/niet, waardoor het zo gaat.
Vraag #2: Wat zou jij zelf (anders) kunnen doen om effectief met lastige types om te kunnen gaan, zodat ook die klanten (en jij) een tevreden gevoel hebben?
Vraag #3: Kies eens een klant uit waar je normaal gesproken enige moeite mee hebt. Ga goed luisteren met een 'open mind' en vraag door op wat de klant zegt (wat bedoelt u precies, hoe belangrijk is dat voor u, wat zou u graag willen, als niet dit, wat dan wel, etc.) Open vragen die de klant dwingen zich uit te spreken. In elk antwoord schuilt een stukje informatie waarop je kunt doorvragen.
Wat is het effect van dit experiment?
Vraag #4: Wat kan de organisatie doen om de huidige ontevreden klanten tevreden te krijgen? Welke inspanningen moet je daarvoor leveren en wat gaat dat kosten?
Wat leveren deze extra klanten op?
Vraag #5: Wat kun je doen om meer klanten naar jou/jouw organisatie te krijgen en hen ook nog naar alle tevredenheid helpen?
Vraag #6: Met wat je hebt geleerd en geprobeerd naar aanleiding van deze les, heb je wellicht ook ontdekt wat je nog moeite kost. Waar je nog aandacht aan moet geven. Wat is dat en hoe ga je dat de komende periode verder ontwikkelen?
0%

Deel dit met je vrienden

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Gerelateerde blogposts

Recente reacties

Archieven

Categorieën

  • Geen categorieën

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *