Verdieping competentie Prestatiemotivatie

Sorry, je hebt geen toegangsrechten voor deze les.
Verdieping competentie Prestatiemotivatie
Vraag #1: Een prestatie werkt alleen motiverend wanneer die aan jou is te koppelen. Dat maakt het tegelijk ook spannend. Wanneer je 'faalt' ligt dat ook aan jou. In welke mate speelt dit aspect een rol bij het bereiken van hoge prestaties? Wat doe je om geen last te hebben van eventuele 'faalangst', maar juist gemak van de extra alertheid die het oplevert?
Vraag #2: Het behalen van prestaties levert meestal (symbolisch) applaus op. Hoe belangrijk is het voor jou om dit te ontvangen? In welke mate vormt dit 'applaus' een motivator om je tot hoge prestaties te brengen?
Vraag #3: Wat zou er met jou (tevredenheid, motivatie en inzet) gebeuren wanneer jouw prestaties niet of onvoldoende zouden worden opgemerkt en gewaardeerd? Of wanneer een prestatie aan een ander wordt toegekend?
Wat doe je/heb je gedaan/kun je doen om dit soort situaties te voorkomen, of zelfs te herstellen?
Vraag #4: Neem eens een team waarin je samenwerkt met anderen in gedachten. Hoe is het met de prestatiemotivatie gesteld van het hele team? Wat zijn de prestatie-motivatoren van jou? En van je collega-teamleden? Wat kun je doen om hier binnen het team collectief van bewust te worden en ze actief te gebruiken?
Vraag #5: Wat doe jij om een ander die heeft gepresteerd, in het zonnetje te zetten? Wat is het effect hiervan op die ander? En op jou?
0%

Deel dit met je vrienden

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Gerelateerde blogposts

Recente reacties

Archieven

Categorieën

  • Geen categorieën

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *